Spotify announced that it will launch a new program in January to pay creators a portion of subscription earnings and ad revenue for video podcasts in an effort to challenge YouTube. This program will be implemented in the United States, Canada, the UK, and Australia. Spotify plans to provide an uninterrupted streaming experience by not inserting ads into video podcasts for premium subscribers. However, creators will still have the option to record their own ads. The revenue from video podcasts will be calculated based on the number of views a creator's content receives. To qualify for the program, creators must upload and host their content through Spotify, achieve 10,000 streamed hours from 2,000 unique users in the past 30 days, and publish at least 12 episodes. Additionally, Spotify has rebranded its "Spotify for Podcasters" program to "Spotify for Creators," indicating its desire to attract a broader range of video and audio talent to its platform.
스포티파이(Spotify)가 비디오 팟캐스트 분야에서 유튜브에 도전하기 위해 오는 1월부터 창작자에게 구독 수익과 광고 수익의 일부를 지급하는 새로운 프로그램을 시작한다고 발표했다. 이 프로그램은 미국, 캐나다, 영국, 호주에서 시행된다. 스포티파이는 프리미엄 구독자에게 비디오 팟캐스트에 광고를 삽입하지 않기로 하여 중단 없는 스트리밍 경험을 제공할 계획이다. 그러나 창작자들은 여전히 자신의 광고를 녹음할 수 있다. 비디오 팟캐스트의 수익은 창작자의 콘텐츠 조회수에 따라 계산되며, 프로그램에 참여하기 위해서는 창작자가 스포티파이를 통해 콘텐츠를 업로드하고, 지난 30일 동안 2,000명의 고유 사용자로부터 10,000시간이 스트리밍되어야 하며 최소 12개의 에피소드를 게시해야 한다. 스포티파이는 "스포티파이 포 팟캐스터" 프로그램의 이름을 "스포티파이 포 크리에이터"로 변경하며 더 넓은 비디오 및 오디오 인재를 유치하려는 의지를 나타냈다.