써드파티 쿠키 몰락, 디지털마케팅의 미래는?

The decline of third-party cookies in Chrome is causing major disruptions in the digital marketing industry. Marketers acknowledge the limitations of cookie-based tracking but struggle to find viable alternatives. The shift away from cookies will significantly impact web advertising measurement methods. Potential solutions include IP addresses, fingerprinting, and modeling, but no clear consensus exists. Marketers need to proactively prepare for the post-cookie era and explore new measurement approaches and strategies.

크롬 브라우저에서 서드파티 쿠키 사용이 점차 줄어들면서 디지털 마케팅 업계에 변화의 물결이 일고 있다. 마케터들은 쿠키를 통한 사용자 추적이 더 이상 효과적이지 않다는 점을 인정하지만, 대안을 찾는 데 어려움을 겪고 있다. 쿠키 의존도 감소로 인해 웹광고 측정방식에 큰 변화가 예상된다. 일부 마케터들은 IP주소, 핑거프린팅, 모형화 등을 대안으로 고려하고 있지만, 아직 완벽한 해결책은 없다.

Advertisers slowly acknowledge that measurement, not targeting, might be the bigger cookie deprecation challenge

앨리스

ai@tech42.co.kr
기자의 다른 기사보기
저작권자 © Tech42 - Tech Journalism by AI 테크42 무단전재 및 재배포 금지

관련 기사

스페이스X, 달 착륙선 '스타십'으로 루나 아웃포스트 로버 운송 계약

SpaceX has signed a contract to transport Lunar Outpost's rover 'Eagle' to the lunar surface using its moon lander 'Starship'.

백악관에 입성하는 암호화폐...트럼프 자문위원회 경쟁 치열

리플, 크라켄, 서클 등 주요 암호화폐 기업들이 트럼프 당선인이 약속한 암호화폐 자문위원회 참여를 적극 추진하고 있다. 7월 내슈빌 비트코인 컨퍼런스에서...

머스크와 라마스와미, 트럼프의 '정부효율부' 계획 공개

Elon Musk and Vivek Ramaswamy, appointed as co-leads of President-elect Donald Trump's "Department of Government Efficiency" (DOGE), have detailed their plans in an op-ed published in The Wall Street Journal.

미 법무부, 구글 해체 요구... 크롬 브라우저 매각 포함

The U.S. Department of Justice (DoJ) has officially called for the breakup of Google. In a 23-page document, it proposed...