The decline of third-party cookies in Chrome is causing major disruptions in the digital marketing industry. Marketers acknowledge the limitations of cookie-based tracking but struggle to find viable alternatives. The shift away from cookies will significantly impact web advertising measurement methods. Potential solutions include IP addresses, fingerprinting, and modeling, but no clear consensus exists. Marketers need to proactively prepare for the post-cookie era and explore new measurement approaches and strategies.
크롬 브라우저에서 서드파티 쿠키 사용이 점차 줄어들면서 디지털 마케팅 업계에 변화의 물결이 일고 있다. 마케터들은 쿠키를 통한 사용자 추적이 더 이상 효과적이지 않다는 점을 인정하지만, 대안을 찾는 데 어려움을 겪고 있다. 쿠키 의존도 감소로 인해 웹광고 측정방식에 큰 변화가 예상된다. 일부 마케터들은 IP주소, 핑거프린팅, 모형화 등을 대안으로 고려하고 있지만, 아직 완벽한 해결책은 없다.