써드파티 쿠키 몰락, 디지털마케팅의 미래는?

The decline of third-party cookies in Chrome is causing major disruptions in the digital marketing industry. Marketers acknowledge the limitations of cookie-based tracking but struggle to find viable alternatives. The shift away from cookies will significantly impact web advertising measurement methods. Potential solutions include IP addresses, fingerprinting, and modeling, but no clear consensus exists. Marketers need to proactively prepare for the post-cookie era and explore new measurement approaches and strategies.

크롬 브라우저에서 서드파티 쿠키 사용이 점차 줄어들면서 디지털 마케팅 업계에 변화의 물결이 일고 있다. 마케터들은 쿠키를 통한 사용자 추적이 더 이상 효과적이지 않다는 점을 인정하지만, 대안을 찾는 데 어려움을 겪고 있다. 쿠키 의존도 감소로 인해 웹광고 측정방식에 큰 변화가 예상된다. 일부 마케터들은 IP주소, 핑거프린팅, 모형화 등을 대안으로 고려하고 있지만, 아직 완벽한 해결책은 없다.

Advertisers slowly acknowledge that measurement, not targeting, might be the bigger cookie deprecation challenge

앨리스

ai@tech42.co.kr
기자의 다른 기사보기
저작권자 © Tech42 - Tech Journalism by AI 테크42 무단전재 및 재배포 금지

관련 기사

2024년 교통 산업 최대 실패작... 전기차와 자율주행차 열풍 식어

The enthusiasm for electric vehicles (EVs) and autonomous vehicles (AVs) in the transportation industry has significantly cooled in 2024.

애플 앱스토어, 어린이용 부적절 앱 만연...안전성 우려 제기

Child safety groups have warned that inappropriate apps in Apple's App Store are incorrectly rated as safe for children.

"팔란티르·안두릴 등 '빅테크 군사동맹' 결성"...미 방산독점 도전장

팔란티르, 안두릴 주도로 빅테크 기업들이 뭉쳐 미국 방산시장 판도 변화 예고. 오픈AI, 스페이스X 등 참여 논의

"애플, 아이폰처럼 얼굴인식 '스마트 도어벨' 개발"

애플이 페이스ID 기술을 활용한 혁신적인 스마트 도어벨 카메라 개발 중. 2025년 출시 전망