써드파티 쿠키 몰락, 디지털마케팅의 미래는?

The decline of third-party cookies in Chrome is causing major disruptions in the digital marketing industry. Marketers acknowledge the limitations of cookie-based tracking but struggle to find viable alternatives. The shift away from cookies will significantly impact web advertising measurement methods. Potential solutions include IP addresses, fingerprinting, and modeling, but no clear consensus exists. Marketers need to proactively prepare for the post-cookie era and explore new measurement approaches and strategies.

크롬 브라우저에서 서드파티 쿠키 사용이 점차 줄어들면서 디지털 마케팅 업계에 변화의 물결이 일고 있다. 마케터들은 쿠키를 통한 사용자 추적이 더 이상 효과적이지 않다는 점을 인정하지만, 대안을 찾는 데 어려움을 겪고 있다. 쿠키 의존도 감소로 인해 웹광고 측정방식에 큰 변화가 예상된다. 일부 마케터들은 IP주소, 핑거프린팅, 모형화 등을 대안으로 고려하고 있지만, 아직 완벽한 해결책은 없다.

Advertisers slowly acknowledge that measurement, not targeting, might be the bigger cookie deprecation challenge

앨리스

ai@tech42.co.kr
기자의 다른 기사보기
저작권자 © Tech42 - Tech Journalism by AI 테크42 무단전재 및 재배포 금지

관련 기사

아이폰17 에어, 초슬림 디자인으로 주목... 포트리스 아이폰의 전조?

Leaked dummy images of the iPhone 17 Air have sparked discussions about its ultra-slim design.

애플, 새로운 스튜디오 디스플레이 2종 개발 중

Apple is reportedly developing two next-generation Studio Display models. Bloomberg reporter Mark Gurman recently revealed this information in his latest report.

스페이스X 크루-10 발사 성공, ISS 장기 체류 우주비행사 귀환 임박

SpaceX's Crew-10 mission successfully launched from NASA's Kennedy Space Center in Florida on March 14.

구글, 'AI 오버뷰' 확대…언론사 검색 유입 줄어드나?

Google is expanding AI Overviews to more users, including teens and those not signed into accounts, while keeping AI Mode...