Amazon is using AI to enhance its methods of posting genuine customer reviews and blocking fake reviews. Since the company was founded in 1995, customer reviews have become a core element of Amazon shopping. Amazon encourages customers to leave honest reviews and works to prevent bad actors from exploiting its trusted shopping environment. When a customer submits a review, Amazon uses artificial intelligence (AI) to analyze indicators that the review may be fake. Most reviews are posted immediately, but questionable reviews require further investigation. If a review turns out to be fake, Amazon quickly blocks or deletes it and, if necessary, takes legal action. In fact, in 2023, more than 250 million suspected fake reviews were blocked.
아마존은 AI를 활용해 진정한 고객 리뷰를 게시하고 가짜 리뷰를 차단하는 방법을 강화하고 있다. 1995년 회사 설립 이후 고객 리뷰는 아마존 쇼핑의 핵심 요소로 자리잡아 왔다. 아마존은 고객들이 솔직한 리뷰를 남기도록 유도하며, 나쁜 행위자들이 신뢰받는 쇼핑 환경을 악용하지 못하도록 노력하고 있다. 고객이 리뷰를 제출하면, 아마존은 인공지능(AI)을 사용해 해당 리뷰가 가짜일 수 있는 지표를 분석한다. 대부분의 리뷰는 즉시 게시되지만, 의심스러운 리뷰는 추가 조사가 필요하다. 만약 리뷰가 가짜로 판명되면, 아마존은 빠르게 차단하거나 삭제하고, 필요 시 법적 조치도 취한다. 실제 2023년에는 2억 5천만 개 이상의 의심되는 가짜 리뷰를 차단한 바 있다.