The U.S. Consumer Financial Protection Bureau (CFPB) has fined Apple and Goldman Sachs a total of $89 million for illegal practices related to the Apple Card. According to the CFPB, Apple failed to forward tens of thousands of disputed transactions to Goldman Sachs, and Goldman Sachs subsequently investigated these disputes without following federal requirements. Both companies are also accused of misleading customers about interest-free payment options. Goldman Sachs must pay $19.8 million in restitution and a $45 million civil penalty, and is required to present a legal compliance plan before launching any new credit card products. Apple has been fined a $25 million civil penalty. The Apple Card, launched in 2019, promised a "healthy financial life," but recently Goldman Sachs has expressed doubts about this business venture. This incident is expected to significantly decrease trust in the financial services collaboration between the two companies.
미국 소비자금융보호국(CFPB)이 애플과 골드만삭스에 애플카드 관련 불법 행위로 총 8900만 달러(약 1,229억 900만 원)의 벌금을 부과했다. CFPB에 따르면, 애플은 수만 건의 분쟁 거래를 골드만삭스에 전달하지 않았고, 골드만삭스는 이후 연방 요구사항을 따르지 않고 분쟁을 조사했다. 또한 두 회사는 무이자 결제 옵션에 대해 고객들을 오도한 혐의를 받고 있다. 골드만삭스는 1980만 달러(약 273억 4,380만 원)의 배상금과 4500만 달러(621억 4,500만 원)의 민사 벌금을 지불해야 하며, 새로운 신용카드 상품 출시 전 법률 준수 계획을 제시해야 한다. 애플은 2500만 달러(약 345억 2,500만 원)의 민사 벌금을 부과받았다. 2019년 출시된 애플카드는 "건강한 금융 생활"을 약속했지만, 최근 골드만삭스는 이 사업에 대한 의구심을 표명했다. 이번 사건으로 두 회사의 금융 서비스 협력에 대한 신뢰도가 크게 떨어질 것으로 보인다.