Apple has released a new iPad Pro ad that appears to be a response to a previous ad that left a bad impression on some people. The previous ad, titled “Crush! showed artistic tools such as various musical instruments, paints, and sound mixing equipment being crushed by a hydraulic press to create a new, shiny iPad Pro. Many creators criticized the ad for destroying objects that symbolize human creativity and artistry, such as musical instruments, paints, and sound mixing equipment. The new ad, titled “Worlds Made on iPad,” stars features actress Sofia Wylie performing on a greenscreen set, with the screen split into three separate screens, each with a different animated background that changes with her movements. While the iPad Pro is not featured in the main video, it does appear in the vertical version of the ad, “A green-screen shot of a scene interpreted by different animators using an iPad Pro powered by the M4 chip and the new Apple Pencil Pro,” the subtitle reads. The new ad is creator-centric and emphasizes the creative potential of iPad Pro.
애플은 이전 광고가 일부 사람들에게 좋지 않은 인상을 남긴 것에 대한 해명으로 보이는 새로운 아이패드 프로 광고를 공개했다. 'Crush!'라는 제목의 이전 광고는 다양한 악기, 페인트, 음향 믹싱 장비 등의 예술 도구들이 유압 프레스에 의해 뭉개지면서 새롭고 반짝이는 아이패드 프로가 만들어지는 과정을 보여줬다. 많은 크리에이터들이 해당 광고를 비판하고 나섰는데 악기, 페인트, 음향 믹싱 장비 등 인간의 창의성과 예술성을 상징하는 물건들을 한곳에 모아 파괴한 것으로 비쳤기 때문이다. 'Worlds Made on iPad'라는 제목의 새로운 광고는 배우 소피아 와일리 (Sofia Wylie)가 그린스크린 세트장에서 연기하는 모습을 담고 있으며, 화면은 세 개의 분할 화면으로 나뉘어 각 화면마다 다른 애니메이션 배경이 그녀의 움직임에 따라 변화한다. 아이패드 프로는 메인 영상에서는 등장하지 않지만, 광고의 수직 버전에는 등장하는데,
"M4 칩과 새로운 애플 펜슬 프로로 구동되는 아이패드 프로를 사용하여 다른 애니메이터들이 해석한 한 장면의 그린스크린 장면"이라는 자막이 나온다. 새로운 광고는 크리에이터 중심으로 제작되었으며, 아이패드 프로의 창의적인 잠재력을 강조하고 있다.