Apple will soon be releasing significant new products, including a new iPad Pro, iPad Air models, and a MacBook Air with the M3 chip, but it won't be holding a big spring product unveiling to announce them. "Apple is planning to announce new products on its website, along with a series of online videos and marketing campaigns," Bloomberg's Mark Goorman reported in his Power On newsletter. If this goes ahead, it will be the second year in a row that Apple will not hold a spring product announcement. In addition to the iPad Pro upgrade and the new 12.9-inch iPad Air, Goorman reported that Apple is planning to announce a new Apple Pencil and Magic Keyboard. The company is also expected to introduce MacBook Airs with the M3 chip in 13-inch and 15-inch models, so the industry is watching closely to see how it handles the new product announcements online. While some experts say online announcements have the advantage of reducing costs and reaching a wider audience, others have expressed concern that the lack of a physical event could diminish interest and anticipation for new products.
애플은 곧 새로운 아이패드 프로, 아이패드 에어 모델, M3 칩 탑재 맥북 에어 등 중요한 신제품을 출시할 예정이지만, 이 발표를 위한 대규모 봄 신제품 발표회 개최는 없을 것으로 보인다. 블룸버그의 마크 구먼은 파워 온 뉴스레터에서 "애플은 일련의 온라인 비디오 및 마케팅 캠페인과 함께 웹사이트에서 신제품 발표를 계획하고 있다"고 보고했다. 이대로 진행된다면, 애플은 2년 연속 봄 신제품 발표회를 개최하지 않게 된다. 구먼은 아이패드 프로 업그레이드와 새로운 12.9인치 아이패드 에어 외에도 애플은 새로운 애플 펜슬과 매직 키보드 발표를 계획하고 있다고 보고했다. 또한 13인치 및 15인치 모델의 M3 칩 탑재 맥북 에어 출시도 예상되는 만큼 이번 신제품 발표회를 온라인으로 대처하는 방식에 업계가 주목하고 있다. 일부 전문가들은 온라인 발표가 비용을 절감하고 더 많은 사람들에게 도달할 수 있다는 장점이 있다고 평가하지만, 다른 전문가들은 실제 이벤트가 없으면 신제품에 대한 관심과 기대감이 줄어들 수 있다고 우려를 표했다.