Apple's iPhone shipments decreased by about 4% in mainland China during the second quarter of 2024. According to the latest report, Apple's shipments fell by approximately 3.9%, with less than 10 million iPhones shipped during this period. Bloomberg, citing a report from Canalys, reported these figures, and official Chinese smartphone registration data showed that iPhone registrations increased by more than 40% in April and May. However, it was added that this data tracks pre-sale registrations and may differ from third-party shipment trackers. The overall Chinese smartphone market grew by 10% compared to the previous year, with shipments exceeding 70 million units. Despite this, Apple fell to sixth place with a 14% market share. Vivo led the market with 13.1 million units shipped, thanks to strong offline and online sales during the "618" e-commerce festival. Oppo secured second place with 11.3 million units shipped, driven by the launch of the new Reno 12 series. HONOR ranked third with 10.7 million units shipped, while Huawei took fourth place with 10.6 million units shipped, although its growth had slowed somewhat. Xiaomi re-entered the fifth spot due to successful marketing of its first electric vehicle, the SU7, and strong sales of the K70 and flagship 14 series.
애플의 아이폰 출하량이 2024년 2분기 동안 중국 본토에서 약 4% 감소한 것으로 나타났다. 최신 보고서에 따르면, 애플의 출하량은 약 3.9% 감소했으며, 이 기간 동안 출하된 아이폰은 1천만 대 미만에 그쳤다. 블룸버그는 카날리스(Canalys)의 보고서를 인용해 이 같은 수치를 전했으며, 공식 중국 스마트폰 등록 데이터에서는 4월과 5월에 아이폰의 등록 건수가 40% 이상 증가했다고 밝혔다. 그러나 이는 사전 판매 등록을 추적한 것이며, 제삼자 출하 추적기와는 차이가 있을 수 있다고 덧붙였다. 중국 스마트폰 시장 전체는 출하량이 7천만 대를 초과하며 전년 대비 10% 성장했지만, 애플은 시장 점유율 14%로 6위로 밀려났다. 비보는 "618" 전자상거래 축제 동안 강력한 오프라인 및 온라인 판매 덕분에 1,310만 대를 출하하며 시장 1위를 차지했다. 오포는 새로운 Reno 12 시리즈의 출시로 1,130만 대를 출하하며 2위를 확보했다. 아너(HONOR)는 1,070만 대를 출하하며 3위를 기록했으며, 화웨이는 1,060만 대를 출하하며 4위를 차지했지만 성장세는 다소 둔화되었다. 샤오미는 첫 전기차 SU7의 마케팅과 K70 및 플래그십 14 시리즈의 강력한 판매로 5위에 재진입했다.