애플, 중국 스마트폰 시장 1위 등극… 고급 제품 전략 주효

Apple became the number one seller in the Chinese smartphone market for the first time in 2023. This is attributed to Apple's ability to create demand for high-end smartphones in the Chinese market, as well as price promotions through third-party channels. According to preliminary data from IDC, Apple took the top spot in the Chinese smartphone market in 2023 with a 17.3% market share. That's a 1.7% year-over-year increase. Huawei's Honor came in second with a 17.1% share, followed by OPPO, Vivo, and Xiaomi.

애플이 2023년 중국 스마트폰 시장에서 처음으로 판매 1위를 차지했다. 이는 Apple이 중국 시장에서 고급 스마트폰에 대한 수요를 창출하고, 서드파티 채널을 통해 가격 프로모션을 실시한 결과로 분석된다. IDC의 예비 데이터에 따르면, 애플은 2023년 중국 스마트폰 시장에서 17.3%의 시장 점유율을 차지하며 1위를 차지했다. 이는 전년 대비 1.7% 증가한 수치다. 화웨이의 Honor가 17.1%의 점유율로 2위를 차지했고, 오포(OPPO), 비보(Vivo), 샤오미(Xiaomi) 등이 뒤를 이었다.

Apple Leads Sales in China’s Smartphone Market for First Time Ever

버트

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