Social media company X is expected to generate about $2.5 billion in ad revenue this year, down sharply from last year, Bloomberg reported Wednesday, citing sources. According to Bloomberg, X generated just over $600 million in ad revenue in each of the first three quarters of the year, and is expected to generate a similar amount in the fourth quarter. Last year, X's ad revenue exceeded $1 billion per quarter, Bloomberg said. The source also said that X executives had targeted $3 billion in ad and subscription revenue this year, but that the final results would fall far short of that figure.
블룸버그통신은 12일(현지시간), 소식통을 인용해 소셜미디어 엑스의 올해 광고 수입이 작년과 비교해 큰 폭으로 감소한 것으로 추정된다며 올해 연간 약 25억달러의 광고 수입을 올릴 것으로 보인다고 전했다. 블룸버그통신에 따르면 X는 올해 1∼3분기 각각 6억달러가 조금 넘는 광고 수입을 기록했으며, 이번 4분기 광고 수입도 비슷한 규모가 될 것으로 예상된다. 이에 지난해 X의 광고 수입은 분기당 10억달러를 넘었다고 전했다. 또한 소식통은 X 경영진이 올해 광고 및 구독 수입으로 30억달러(약 3조9천570억원)를 목표로 삼았지만, 최종 실적은 이 수치에 훨씬 못 미칠 것이라고 전했다.