월마트, 생성형 AI 검색 성공으로 구글 위협

Walmart's successful introduction of generative AI search is seen as a threat to Google's position in the online search market. Walmart recently introduced a generative AI search feature in its app. This feature comprehensively provides users with all the information they need when planning to buy something for a special occasion. The advantage of this is that users can get all the information at once without having to search multiple online sources. Walmart's generative AI search feature could pose a direct threat to Google's search engine business. Google currently holds a dominant position in the online search market, but if Walmart becomes more competitive in the search market, Google's market share will likely decrease. Walmart has long been trying to establish itself as a major tech company. More recently, it has successfully fought off competition from Amazon and is now a leading player in the retail industry.

월마트가 생성형 AI 검색 기능을 성공적으로 도입하면서 온라인 검색 시장에서 구글의 지위를 위협할 것으로 해석된다. 월마트는 최근 자사 앱에 생성형 AI 검색 기능을 도입했다. 이 기능은 사용자가 특별한 행사를 위한 물건 구매 계획을 세울 때 필요한 모든 정보를 종합적으로 제공한다. 이는 사용자들이 여러 온라인 소스를 검색할 필요 없이 한 번에 모든 정보를 얻을 수 있다는 장점을 가지고 있다. 월마트의 생성형 AI 검색 기능은 구글의 검색 엔진 사업에 직접적인 위협이 될 수 있다. 구글은 현재 온라인 검색 시장에서 지배적인 위치를 차지하고 있지만, 월마트가 검색 시장에서 경쟁력을 확보하면 구글의 시장 점유율이 감소할 가능성이 높다. 월마트는 오랫동안 주요 기술 기업으로 자리매김하기 위해 노력해 왔다. 최근에는 아마존과의 경쟁에서 성공적으로 승리했으며, 현재는 리테일 업계 선두 기업으로 자리매김하고 있다.

Why Walmart's quick success in generative AI search should have Google worried

김광우 기자

kimnoba@tech42.co.kr
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