YouTube is showing overwhelming growth in the Connected TV (CTV) market. According to recently released data, YouTube is streaming over 10 billion hours of content daily through CTV globally. Viewing time for sports content has increased by 30% year-over-year, and users are watching more than 400 million hours of podcasts monthly on CTV. In the U.S. market, YouTube's share of overall TV viewing has risen to 10.8%, an increase of 1.8 percentage points compared to the previous year. This growth is translating into advertising revenue. In the U.S. alone, ad sales are expected to reach $8.68 billion this year, with projections to grow to $11.06 billion annually by 2026. In the third quarter of 2023, YouTube recorded $8.92 billion in global ad revenue. Meanwhile, YouTube TV has increased its monthly fee by 14% to $82.99. This change will take effect from January 13, 2024. Currently boasting 8 million subscribers, YouTube TV aims to reach 12 million subscribers by 2026 and is expected to achieve profitability for the first time in 2024.
유튜브가 커넥티드 TV(CTV) 시장에서 압도적인 성장세를 보이고 있다. 최근 발표된 데이터에 따르면, 유튜브는 전 세계적으로 CTV를 통해 하루 10억 시간 이상의 콘텐츠를 스트리밍하고 있다. 스포츠 콘텐츠 시청 시간은 전년 대비 30% 증가했으며, 사용자들은 매월 4억 시간 이상의 팟캐스트를 CTV로 시청하고 있다. 미국 시장에서는 전체 TV 시청 점유율이 10.8%로 상승해 전년 대비 1.8%p 증가했다. 이러한 성장세는 광고 수익으로 이어지고 있다. 올해 미국에서만 86억 8천만 달러의 광고 매출이 예상되며, 2026년까지 연간 110억 6천만 달러로 성장할 전망이다. 2023년 3분기에는 전 세계적으로 89억 2천만 달러의 광고 매출을 기록했다. 한편, YouTube TV는 월 요금을 14% 인상해 82.99달러로 책정했다. 이는 2024년 1월 13일부터 적용된다. 현재 800만 명의 구독자를 보유한 YouTube TV는 2026년까지 1200만 명의 구독자 확보를 목표로 하고 있으며, 2024년에는 처음으로 수익성 달성이 예상된다.