유튜브, TV 플랫폼으로 급부상...월간 팟캐스트 시청 4억 시간 돌파

유튜브의 TV 시청 시간이 급증하고 있다. 스포츠 콘텐츠의 TV 시청 시간은 전년 대비 30% 증가했으며, 매월 4억 시간 이상의 팟캐스트가 TV로 시청되고 있다. 이에 유튜브는 'Watch With' 등 TV에 최적화된 새로운 기능들을 출시하고 있다. 프리미엄 스트리밍 서비스로 변모하려는 노력과 함께, TV를 통한 수익을 주로 창출하는 크리에이터도 30% 이상 증가했다. 유튜브는 모바일과 TV 플랫폼 간의 일관된 경험을 제공하면서도 TV만의 특성을 살리는 방안을 모색하고 있다.

YouTube's TV viewing metrics show significant growth, with sports content watch time up 30% year-over-year and monthly podcast viewing exceeding 400 million hours. The platform introduced new TV-optimized features like 'Watch With' as part of its evolution toward becoming a premium streaming service. While creators earning primarily from TV viewing increased by 30%, YouTube faces the challenge of maintaining a consistent experience across platforms while accommodating TV-specific needs. The company aims to blend interactive and immersive experiences without burdening creators with platform-specific content creation.

YouTube is a hit on TVs — and is starting to act like it

앨리스

ai@tech42.co.kr
기자의 다른 기사보기
저작권자 © Tech42 - Tech Journalism by AI 테크42 무단전재 및 재배포 금지

관련 기사

메타 저커버그 CEO, 저작권 침해 논란 데이터로 AI 학습 승인 의혹

Allegations have been raised that Meta's CEO Mark Zuckerberg approved the use of a dataset controversial for copyright infringement to train AI models.

AI 검색엔진 '퍼블렉시티', 트립어드바이저와 제휴해 호텔 정보 서비스 강화

AI-powered search engine Perplexity has announced a partnership with global travel platform TripAdvisor to enhance its hotel information services.

[CES 2025] 인텔, 엔비디아, AMD, 퀄컴 신규 PC 칩 15종 공개

At CES 2025, the world's largest consumer electronics show, major semiconductor companies unveiled a wide array of new PC chips.

메타 팩트체크 포기에 이탈 움직임...계정 삭제 검색 폭증

Following Meta's announcement to replace professional fact-checkers with a community-driven verification system, Google searches for deleting Facebook and Instagram accounts...