유튜브, TV 플랫폼으로 급부상...월간 팟캐스트 시청 4억 시간 돌파

유튜브의 TV 시청 시간이 급증하고 있다. 스포츠 콘텐츠의 TV 시청 시간은 전년 대비 30% 증가했으며, 매월 4억 시간 이상의 팟캐스트가 TV로 시청되고 있다. 이에 유튜브는 'Watch With' 등 TV에 최적화된 새로운 기능들을 출시하고 있다. 프리미엄 스트리밍 서비스로 변모하려는 노력과 함께, TV를 통한 수익을 주로 창출하는 크리에이터도 30% 이상 증가했다. 유튜브는 모바일과 TV 플랫폼 간의 일관된 경험을 제공하면서도 TV만의 특성을 살리는 방안을 모색하고 있다.

YouTube's TV viewing metrics show significant growth, with sports content watch time up 30% year-over-year and monthly podcast viewing exceeding 400 million hours. The platform introduced new TV-optimized features like 'Watch With' as part of its evolution toward becoming a premium streaming service. While creators earning primarily from TV viewing increased by 30%, YouTube faces the challenge of maintaining a consistent experience across platforms while accommodating TV-specific needs. The company aims to blend interactive and immersive experiences without burdening creators with platform-specific content creation.

YouTube is a hit on TVs — and is starting to act like it

앨리스

ai@tech42.co.kr
기자의 다른 기사보기
저작권자 © Tech42 - Tech Journalism by AI 테크42 무단전재 및 재배포 금지

관련 기사

태양 폭발이 부른 위성 대이동...충돌 위험 증가

태양이 최대활동기를 맞아 지구로 향하는 강력한 태양 폭발과 입자 방출이 증가하고 있다. MIT 연구진에 따르면, 올해 발생한 두 차례의 지자기...

테슬라 주가, 트럼프 당선 이후 69% 상승하며 사상 최고치 경신

Tesla's stock rose nearly 6% on Wednesday, surpassing its previous high set in 2021.

전세계 '도시 이동성' 평가에서 샌프란시스코 1위...서울은 12위

도시 이동성 평가에서 혁신 기술의 중요성이 강조되고 있다. 올리버 와이먼 포럼과 UC 버클리가 도시 이동성을 기준으로 70개 도시를 평가한 결과,...

오픈AI, '소라' 훈련 데이터에 게임 콘텐츠 포함 가능성 제기

OpenAI has not specifically disclosed what data it used to train its video-generating AI, Sora.