A year ago, Elon Musk, who had just acquired Twitter, walked into the company's headquarters with a sink. "Just leave it alone," he said, and fired a bunch of employees. It was the first sign of a 12-month whirlwind of erratic change, most notably the renaming of the company to X. In some ways, X was surprisingly resilient. In some ways, X was surprisingly resilient. It has survived the onslaught of rivals old and new. But with advertisers wary and user metrics shaky, what's next for X? Many observers are curious about X's accurate user data.
1년 전, 트위터를 막 인수한 일론 머스크는 싱크대를 들고 본사에 들어섰다. 그는 "그냥 가만히 놔두세요"라고 말한 뒤 직원들을 대거 해고했다. 이는 12개월 동안의 불규칙한 변화의 회오리바람, 특히 회사 이름을 X로 바꾼 것의 첫 신호탄이었다. 어떤 면에서 X는 놀라울 정도로 탄력적이었습니다. 신구 라이벌들의 공세에도 불구하고 지금까지 살아있다. 하지만 광고주들이 경계하고 사용자 지표가 흔들리는 상황에서 X의 다음 목표는 무엇일까? 많은 관계자들은 X의 정확한 사용자 데이터를 궁금해 하고 있다.