Self-driving taxis are becoming increasingly active in various U.S. cities. The goal is to enhance traffic safety and improve transportation access, but not everyone is comfortable sharing the road with vehicles without a human driver. After investing tens of billions of dollars in research and development, robotaxi companies like Cruise and Waymo are now focusing on commercialization. Currently, only cities like Phoenix, San Francisco, and Austin offer driverless robotaxis, but this list is expected to expand significantly in the coming year. However, as autonomous driving technology advances, policymakers struggle to keep pace.
자율주행 택시가 미국 여러 도시에서 활발하게 운행되기 시작했다. 이는 교통안전 향상과 교통접근성 개선을 목표로 하고 있으나, 모든 사람들이 운전자가 없는 차량과 도로를 공유하는 것에 만족하지는 않는다. 자율주행 택시 기업인 크루즈(Cruise)와 웨이모(Waymo)는 연구 및 개발에 수십억 달러를 투자한 후, 이제 상업화에 중점을 두고 있다. 현재 피닉스, 샌프란시코, 오스틴 등의 도시에서만 자율주행 택시를 이용할 수 있지만, 내년에는 12개 이상의 도시로 늘어날 것으로 예상된다. 하지만, 자율주행 기술이 발전함에 따라 정책 입안자들은 이 기술의 발전 속도를 따라잡지 못하고 있다.