전기차 판매 증가와 청정에너지로 화석연료 증가율 제한

In 2023, the global adoption of electric vehicles (EVs), along with advancements in solar, wind, and nuclear energy, played a crucial role in significantly limiting the potential tripling of global emissions. Despite an overall increase in energy-related emissions due to a notable shortfall in hydropower, the continued expansion of clean energy technologies resulted in a less steep rise in emissions than in the previous year. Advanced economies saw emissions drop to a 50-year low, attributed to the robust deployment of renewable energy sources, a shift from coal to gas, enhancements in energy efficiency, and a decrease in industrial production. Over the past five years, the surge in clean energy deployment has effectively curbed the increase in fossil fuel demand, with clean energy growth outpacing that of fossil fuels. Notably, electric vehicles, which accounted for one in every five new car sales globally in 2023, have been instrumental in maintaining oil demand at levels not exceeding those before the pandemic.

2023년에 에너지 관련 배출량이 증가했지만, 청정에너지 기술의 지속적인 확장 덕분에 전년 대비 증가율이 둔화되었다는 국제에너지기구(IEA)의 보고서가 발표되었다. 2023년에 전 세계적으로 전기차(EV) 판매가 신차 판매의 5분의 1을 차지하며 기록적인 수치를 달성했다. 재생가능에너지와 핵에너지가 없었다면 지난 5년 동안 글로벌 배출량 증가가 3배 더 컸을 것이라고 분석되었다. IEA는 청정에너지의 지난 5년 동안의 성장이 화석연료에 대한 수요 증가를 크게 제한했다고 밝혔다. 특히 전기차의 증가는 오일 수요 증가를 억제하는 데 중요한 역할을 했다.

1 in 5 new car sales globally were EVs in 2023, and that's curbed oil demand – IEA

버트

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