Ultra-short Chinese dramas designed for smartphone viewing have become a billion-dollar industry in China. Industry data shows that nearly 95% of Chinese internet users consumed short videos in 2022, and 24% of new internet users used short-video apps as their first online activity. Since 2021, all major streaming sites have launched verticals dedicated to smartphone dramas, dubbed "miniseries" in Chinese. These low-budget productions appeal to users who increasingly prefer watching short, TikTok-style videos over traditional full-length soap operas. While these shows provide viewers with rags-to-riches fantasies, they also feature provocative storylines that are rarely shown on Chinese television. The regulator said the fast-developing industry has become a threat to mainstream content and should be more strictly censored.
스마트폰으로 시청하기 위해 만들어진 초단편 중국 드라마가 10억 달러 이상의 산업이 되었다. 산업 데이터에 따르면, 2022년에는 중국 인터넷 사용자의 거의 95%가 짧은 동영상을 소비했으며, 새로운 인터넷 사용자 중 24%는 짧은 동영상 앱을 첫번째 온라인 활동으로 사용했다. 2021년 이후부터 주요 스트리밍 사이트에서는 중국어로 '미니시리즈'라고 불리는 스마트폰 드라마를 전문적으로 제공하고 있다. 이러한 저예산 작품은 전통적인 길이의 드라마 대신 짧은 틱톡 스타일 동영상을 선호하는 사용자들에게 매력적으로 다가온다. 이러한 드라마는 처녀부터 부자가 되는 판타지를 제공하면서도 중국 TV에서는 드물게 다루어지는 도발적인 스토리라인을 갖추고 있다. 그러나 이 산업은 이제 주류 콘텐츠에 대한 위협이 되고 있어 미디어 규제당국에 의해 보다 엄격한 검열이 요구되고 있다.
소셜댓글