Chinese electric vehicle manufacturers are accelerating the development of autonomous driving technology in preparation for Tesla's entry into the Chinese market. At the recently held Guangzhou Auto Show, autonomous driving and artificial intelligence emerged as major topics. As Tesla plans to introduce its Full Self-Driving (FSD) feature in China in the first quarter of next year, Chinese companies such as Xiaomi, Zeekr, and Jidu Auto showcased their own advanced driver assistance systems. Xiaomi's Chairman Lei Jun demonstrated the 'SU7' electric vehicle's 'parking spot to parking spot' feature, showcasing the company's technological prowess. Zeekr unveiled version 2.0 of its smart driving solution, while Jidu Auto introduced 'Robo X', an AI-powered electric hypercar. Experts predict that autonomous driving technology will shape the future of the automotive industry. Chinese companies, which along with the United States dominate the electric vehicle market, believe their country's abundant talent and unique road conditions will be competitive advantages. This move by Chinese companies is interpreted as a strategy to counter Tesla's threat and enhance their competitiveness in the global market.
중국 전기차 제조업체들이 테슬라의 중국 시장 진출에 대비해 자율주행 기술 개발에 박차를 가하고 있다. 최근 열린 광저우 모터쇼에서 자율주행과 인공지능이 주요 화두로 떠올랐다. 테슬라가 내년 1분기 중국에 완전 자율주행(FSD) 기능을 도입할 계획인 가운데, 샤오미, 지커, 지두 오토 등 중국 업체들은 자체 개발한 첨단 운전 보조 시스템을 선보였다. 샤오미의 레이 쥔(Lei Jun) 회장은 'SU7' 전기차의 '주차장에서 주차장까지' 기능을 시연하며 기술력을 과시했다. 지커는 스마트 주행 솔루션 2.0 버전을 공개했고, 지두 오토는 AI를 적용한 전기 하이퍼카 '로보 X'를 선보였다. 전문가들은 자율주행 기술이 자동차 산업의 미래를 좌우할 것으로 전망하고 있다. 전기차 시장을 미국과 함께 양분하고 있는 중국 업체들은 자국의 풍부한 인재와 독특한 도로 환경이 경쟁력이 될 것으로 보고 있다. 중국 업체들의 이번 행보는 테슬라의 위협에 대응하고 글로벌 시장에서의 경쟁력을 높이기 위한 전략으로 해석된다.