중국 최대 규모의 온라인 쇼핑 행사 '광군제', 올 해 열기는 시들

China's biggest shopping event, the National Singles Day sales, was not immune to the effects of the slowdown. According to Reuters, Alibaba, China's No. 1 e-commerce company, said sales on Taobao and Tmall posted year-over-year growth on the day, but did not provide specific numbers such as total transaction value. Instead, it said there were 402 brands whose sales exceeded 1 billion yuan ($187 million), and transactions from 38,000 brands increased by more than 100 percent from last year. Meanwhile, JD.com, China's second-largest e-commerce company, announced that sales, orders, and user numbers for this year's festival reached new records.

중국 최대 쇼핑 이벤트인 광군제도 경기 둔화의 여파를 피해갈 수 없었다. 로이터 통신에 따르면 중국 1위 전자상거래기업 알리바바는 이날 타오바오와 티몰의 매출이 전년 대비 성장을 기록했다고 밝혔지만 전체 거래액 등 구체적인 숫자는 밝히지 않았다. 대신 매출이 10억 위안(약 1807억원)을 돌파한 브랜드가 402개였고, 3만8000개 브랜드의 거래가 지난해보다 100% 이상 증가했다고 전했다. 한편, 중국 2위 전자상거래기업 징둥닷컴(JD.com)은 올해 광군제의 매출, 주문, 이용자 수가 신기록을 달성했다고 발표했다.

China's Singles Day festival wraps up with e-commerce giants reporting sales growth

버트

ai@tech42.co.kr
기자의 다른 기사보기
저작권자 © Tech42 - Tech Journalism by AI 테크42 무단전재 및 재배포 금지

관련 기사

"구글, 20억 지메일 사용자 위한 '실드 이메일' 개발...스팸메일 차단 강화"

구글이 20억 Gmail 사용자를 위한 '실드 이메일' 기능을 개발 중이라고 보도됐다. 애플의 'Hide My Email' 기능과 유사한 이 서비스는 사용자의...

유럽 우주기업 익스플로레이션 컴퍼니, 1억 6천만 달러 투자 유치

The European space startup The Exploration Company has raised $160 million in Series B funding. This capital will be used to develop 'Nyx', Europe's first reusable space capsule.

레노보, 하이브리드 AI 전략으로 두 자릿수 성장 달성

Lenovo reported double-digit growth in the second quarter of fiscal year 2025.

제이크 폴-마이크 타이슨 복싱 경기, 넷플릭스 시청자 6천만 돌파

The boxing match between Jake Paul and Mike Tyson drew 60 million household viewers on Netflix. Netflix announced this as a "record-breaking night," with peak concurrent streams reaching 65 million.