캔바, 어피니티 인수 통해 디자인 도구 시장 경쟁력 강화

Can Canva take on Adobe? Canva has acquired graphic design software company Affinity to strengthen its position in the design tools market. Canva is acquiring Affinity for approximately $380 million, according to TechCrunch, an online IT publication. With the acquisition, Canva is looking to build a product portfolio that appeals to both novice and experienced users, and strengthen its position against competing products such as Adobe Express. Affinity has a strong user base for its easy-to-use photo editor and page layout program. Canva will be able to leverage these powerful features to attract a more professional user base. The merger of the two companies is expected to have a significant impact on the design tools market, which is dominated by Adobe.

캔바는 어도비를 잡을 수 있을 것인가? 그래픽 디자인 소프트웨어 전문 회사 어피니티를 인수한 캔바가 디자인 도구 시장 경쟁력을 강화한다고 밝혔다. IT 온라인 전문 매체 테크크런치는 캔바가 어피니티를 약 3억 8천만 달러에 인수한다고 보도했다. 캔바는 이번 인수를 통해 초보 사용자뿐만 아니라 숙련된 사용자에게도 어필할 수 있는 제품 포트폴리오를 구축하고, 어도비 익스프레스와 같은 경쟁 제품에 대한 입지를 강화하려는 것으로 보인다. 어피니티는 사용하기 쉬운 사진 편집기와 페이지 레이아웃 프로그램으로 저변이 탄탄한 사용자를 확보하고 있다. 캔바는 이러한 강력한 기능을 활용하여 보다 전문적인 사용자층을 확보할 수 있을 것으로 전망하고 있다. 두 회사의 합병은 어도비가 지배하고 있는 디자인 도구 시장에 상당한 영행력을 미칠 것으로 예상된다.

Canva acquires Affinity to strengthen design tools market position

버트

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