California is urging the Biden administration to approve its proposal that mandates all new vehicles sold within the state by 2035 to be exclusively electric, hydrogen-powered or plug-in electric hybrids (PHEVs). The California Air Resources Board (CARB) approved the plan in August, but it still needs a green light from the Environmental Protection Agency (EPA) to enforce its own vehicle emissions standards. On Monday, CARB asked the EPA to approve a waiver under the Clean Air Act that would allow it to implement its new rules. Specifically, the rules mandate that PHEVs, EVs or hydrogen fuel cell vehicles make up 35% of new car sales by 2026, 68% by 2030 and 100% by 2035. Crucially, the requirements don’t ban combustion engine vehicles from roads, nor do they halt any used car sales in the state.
캘리포니아 주는 2035년까지 주 내에서 판매되는 모든 신차가 전기차, 수소연료 전지차량, 또는 플러그인하이브리드 전기차(PHEVs)가 되도록 하는 제안에 대해 바이든 행정부에 승인을 요청하고 있다. 캘리포니아 공기자원위원회(CARB)는 이 계획을 지난 8월에 승인했지만, 주 자체의 차량 배출 기준을 시행하기 위해서는 환경보호국(EPA)의 승인이 필요하다. CARB는 월요일에 EPA에게 'Clean Air Act'에 따른 면제를 승인해 새로운 규칙을 시행할 수 있도록 요청했다. 이 규칙은 PHEVs, EVs 또는 수소연료 전지차량이 2026년까지 신차 판매의 35%, 2030년까지 68%, 2035년까지 100%를 차지하도록 요구한다. 그러나 내연기관 차량을 도로에서 금지하거나 주 내에서의 중고차 판매를 중단시키지 않는다.
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