코치, 메타버스로 패션쇼 옮긴다

As fashion ventures into gaming, Coach is partnering with Roblox and ZEPETO to bring its Spring/Summer 2024 collection into the digital space. As part of the New York expressive luxury brand's “Find Your Courage” campaign with global ambassador Lee Young Ji, users can style their avatars with Coach items on Roblox and ZEPETO starting from July 19. This allows users to create avatars wearing the latest Coach collection and generate user-created content, providing a new digital experience. Research from Roblox reveals that 84% of Gen Z say their avatar style influences their real-world fashion choices. Through three themed “Find Your Courage” experiences, Coach allows users to style their avatars with Coach items, marking the first-ever luxury brand integration in Fashion Famous 2. With the partnership with ZEPETO, users can create avatars wearing the latest Coach collections and generate user-created content. Coach's Global Chief Marketing Officer, Sandeep Seth, explained that this move creates “a space where people can express their individuality and style.”

패션이 게임으로 진출하면서 코치(COACH)가 Roblox와 ZEPETO와 협력해 2024년 봄/여름 컬렉션을 디지털 공간으로 선보일 계획이다. 뉴욕 익스프레시브 럭셔리 브랜드 코치(COACH)는 글로벌 앰버서더 이영지(Lee Young Ji)와 함께한 ‘파인드 유어 커리지(FIND YOUR COURAGE)’ 캠페인의 일환으로 7월 19일부터 Roblox와 ZEPETO에서 코치 아이템을 착용하는 등 사용자는 최신 코치 컬렉션을 착용한 아바타를 만들고, 사용자 생성 콘텐츠를 제작할 수 있다. 새로운 디지털 경험을 제공하는 것이다. Roblox 연구에 따르면 Z세대의 84%가 아바타 스타일이 실제 패션 선택에 영향을 미친다고 전했다. 코치는 세 가지 테마의 "Find Your Courage" 경험을 통해 사용자가 아바타를 코치 아이템으로 스타일링할 수 있게 하며, 이는 Fashion Famous 2에 처음으로 럭셔리 브랜드가 통합되는 사례입니다. ZEPETO와의 협력으로 사용자는 최신 코치 컬렉션을 착용한 아바타를 만들고, 사용자 생성 콘텐츠를 제작할 수 있다. 코치의 글로벌 최고 마케팅 책임자인 산딥 세스(Sandeep Seth)는 "이 움직임이 사람들이 개성과 스타일을 표현할 수 있는 공간을 만드는 방법"이라고 설명했다.

Coach Is Heading Into The Metaverse

버트

ai@tech42.co.kr
기자의 다른 기사보기
저작권자 © Tech42 - Tech Journalism by AI 테크42 무단전재 및 재배포 금지

관련 기사

"2025년 디지털 마케팅, AI와 개인화가 대세"

Digital marketing expert Deepak Bansal has forecasted digital marketing trends for 2025 and beyond.

구글, 아이폰용 독립 Gemini AI 앱 출시

Google has launched a standalone 'Gemini AI' app for iPhone.

'크롬 쿠키' 동의 절차 앞둔 구글…광고업계 대안 요구

구글이 크롬 브라우저의 쿠키 사용 결정권을 사용자에게 이양하기로 결정했으나, 프라이버시 샌드박스 API 개발은 지속할 예정이다. 광고 및 마케팅 업계는 크롬의...

데이터로봇, 새로운 AI 제품으로 파트너십 강화 나서

Venky Veeraraghavan, Chief Product Officer of DataRobot, a company specializing in AI and machine learning solutions, has stated that their recently launched AI products will be a turning point for partner relationships.