Temu, a Chinese e-commerce company, became the top advertiser on Meta's platforms in 2023 after spending nearly $2 billion on ads. Temu's aggressive spending surprised even Meta and Google executives. The company's rapid growth reflects a trend of Chinese companies targeting U.S. consumers. Temu's marketing strategy included a 30-second ad that ran four times during the Super Bowl, which reaches over 123 million viewers.
중국의 전자상거래 기업 테무가 2023년 메타 플랫폼에 제일 많은 광고비를 지출해 광고주 1위를 차지했다. 테무의 계열사인 PDD Holdings은 작년에 메타 플랫폼에서 거의 20억 달러를 광고에 소비했으며, Google의 최상위 5개 광고주 중 하나로 랭크되었다. 테무는 광고비 지출 내역은 비공개로 유지했다. 테무의 광고 지출에 놀라움을 표시한 메타와 구글의 경영진은 테무가가 미국 소비자에 접근하기 위한 중국 기업들의 대담한 전략이라고 놀란 것으로 전해졌다.