Tesla's U.S. sales, led by CEO Elon Musk, fell below 50% during the second quarter of this year. Automotive market research firm Cox Automotive said Tesla's once-dominant share accounted for 49.7% of electric vehicle sales in the U.S. from April to June, despite record increases in sales of battery-powered cars. This is a decrease from 59.3% in the same period last year. According to the report, Tesla is estimated to have lost market share to General Motors, Ford Motor, and Hyundai-Kia. Additionally, this is the first time that Tesla's quarterly market share has fallen below 50%. Meanwhile, U.S. electric vehicle sales are up 11.3% from the same period last year, indicating that consumer demand for the technology remains healthy, but are not growing at more than 40% annually as they did last year. Americans purchased or leased more than 330,000 electric vehicles and light trucks during the quarter, or just 8% of new vehicles sold or leased during the three-month period.
일론 머스크 최고경영자(CEO)가 이끄는 테슬라의 미국 판매가 올해 2분기 동안 50% 이하로 떨어진 것으로 나타났다. 자동차 시장조사기관 콕스오토모티브(Cox Automotive)는 테슬라가 한때 압도적이던 점유율이 배터리로 구동되는 자동차의 판매가 기록적으로 증가했음에도 불구하고 4월부터 6월까지 미국 내 전기차 판매의 49.7%를 차지했으며,
이는 작년 같은 기간의 59.3%에서 감소한 것이다. 보고서에 따르면 테슬라는 제너럴 모터스, 포드 모터, 현대-기아에 밀려 점유율을 잃은 것으로 추정된다. 또한, 테슬라의 분기별 시장 점유율이 50% 이하로 떨어진 것은 이번이 처음이다. 한편, 미국 전기차 판매는 작년 같은 기간보다 11.3% 증가했으며, 이는 소비자의 기술에 대한 수요가 여전히 건전함을 나타내지만, 작년처럼 연간 40% 이상 성장하지는 않고 있다. 미국인들은 이번 분기 동안 33만 대 이상의 전기차와 경량 트럭을 구매하거나 임대했으며, 이는 3개월 동안 판매되거나 임대된 신차의 8%를 그친 것으로 조사됐다.