Tesla on Thursday reported a 55% drop in first-quarter profits due to a pressured electric vehicle market environment.
It's a dull result for the company, which had posted rapid growth throughout much of 2022 and 2023. Increased market competition has forced Tesla to slash prices in recent months, even cutting more than 10% of its workforce and recalling its Cybertrucks. Despite these challenges, Tesla is committed to achieving "profitable growth" and plans to accelerate the launch of new, lower-priced models in the second half of 2025. However, there has been recent speculation that the company may be putting its Model 2 plans on hold. The Model 2 was expected to be a vehicle targeting the lower end of the market, but it appears that Tesla has adjusted its strategy in response to changing market conditions.
테슬라는 24일(현지시간) 압박적인 전기차 시장 환경으로 인해 1분기 이익이 55% 감소했다고 발표했다. 이는 2022년과 2023년 대부분 기간 동안 급격한 성장을 기록했던 회사에게 둔감한 결과다. 시장 경쟁 심화로 인해 테슬라는 최근 몇 달 동안 가격 인하를 단행했으며, 심지어 직원의 10% 이상을 감원하고 사이버트럭 리콜을 진행하기까지 했다. 이러한 어려움 속에서도 테슬라는 '수익성 있는 성장'을 달성하기 위해 노력하고 있으며, 2025년 하반기에는 저렴한 가격의 새로운 모델 출시를 가속화할 계획이다. 다만, 최근 'Model 2' 계획 보류 가능성에 대한 추측도 제기되고 있다. 'Model 2'는 저가 시장을 타겟으로 하는 차량으로 예상되었지만, 테슬라가 시장 상황 변화에 따라 전략을 조정한 것으로 보인다.