테슬라, 4월 1일부터 중국 생산 모델 Y 차량 가격 인상 예정

Electric car maker Tesla has announced that it will increase the price of the Model Y globally starting April 1. The increase varies by country, but is expected to be between 5 and 10 percent on average. Tesla's decision to increase Model Y prices is primarily due to rising raw material prices and increased logistics costs. Recently, the prices of raw materials used in battery production, such as lithium, nickel, and cobalt, have risen sharply. In addition, logistics costs are also increasing due to global supply chain issues, and Tesla has decided to raise the price of the Model Y to offset these increased production costs. Tesla's Model Y is in high demand around the world. This suggests that Tesla believes that raising the price will not have a significant impact on sales. However, Tesla is keeping the Model 3 price unchanged for now. This could be due to lower demand for the Model 3 than the Model Y, or it could be a strategy to keep the price of the Model 3 competitive. On the other hand, experts believe that Tesla will likely raise prices in the future due to rising raw material prices and increased logistics costs.

전기차 제조업체 테슬라는 4월 1일부터 전 세계적으로 Model Y의 가격을 인상한다고 발표했다. 인상 폭은 국가별로 다르지만, 평균적으로 5~10% 정도 올라갈 것으로 예상된다. 테슬라가 Model Y 가격을 인상한 이유는 주로 원자재 가격 상승과 물류 비용 증가 때문입니다. 최근 리튬, 니켈, 코발트 등 전지 생산에 사용되는 원자재 가격이 급격히 상승했다. 또한, 글로벌 공급망 문제로 인해 물류 비용도 증가하고 있는데, 이러한 생산 비용 증가를 상쇄하기 위해 테슬라는 Model Y 가격을 인상하기로 결정한 것으로 보인다. 테슬라 Model Y는 전 세계적으로 높은 수요를 기록하고 있다. 이는 테슬라가 가격을 인상해도 판매량에 큰 영향을 미치지 않을 것이라고 판단한 것으로 볼 수 있다. 다만, 테슬라는 Model 3 가격은 현재 유지되고 있다. 이는 Model Y보다 Model 3의 수요가 상대적으로 낮거나, Model 3의 가격 경쟁력을 유지하기 위한 전략으로 볼 수 있다. 한편, 전문가들은 테슬라가 향후에도 원자재 가격 상승 및 물류 비용 증가 등으로 인해 추가적인 가격 인상을 단행할 가능성이 있다고 전망하고 있다.

Tesla to raise price of China-produced Model Y vehicles from April 1

버트

ai@tech42.co.kr
기자의 다른 기사보기
저작권자 © Tech42 - Tech Journalism by AI 테크42 무단전재 및 재배포 금지

관련 기사

"구글, 20억 지메일 사용자 위한 '실드 이메일' 개발...스팸메일 차단 강화"

구글이 20억 Gmail 사용자를 위한 '실드 이메일' 기능을 개발 중이라고 보도됐다. 애플의 'Hide My Email' 기능과 유사한 이 서비스는 사용자의...

유럽 우주기업 익스플로레이션 컴퍼니, 1억 6천만 달러 투자 유치

The European space startup The Exploration Company has raised $160 million in Series B funding. This capital will be used to develop 'Nyx', Europe's first reusable space capsule.

레노보, 하이브리드 AI 전략으로 두 자릿수 성장 달성

Lenovo reported double-digit growth in the second quarter of fiscal year 2025.

제이크 폴-마이크 타이슨 복싱 경기, 넷플릭스 시청자 6천만 돌파

The boxing match between Jake Paul and Mike Tyson drew 60 million household viewers on Netflix. Netflix announced this as a "record-breaking night," with peak concurrent streams reaching 65 million.