트럼프, 중국과의 경쟁을 강조하며 비트코인 '비축' 약속

Republican presidential candidate Donald Trump said at the Bitcoin conference that if the United States does not dominate the cryptocurrency sector, China will, and pledged to work to prevent it. Trump once dismissed Bitcoin as a “scam,” but his comments appear to be his latest move to win over cryptocurrency advocates. At the Bitcoin 2024 convention in Nashville, Trump positioned himself as a pro-crypto candidate and promised to make the United States the global cryptocurrency leader. He said he would introduce friendlier regulations than Vice President Kamala Harris, who is expected to be the Democratic nominee. “If we don’t embrace cryptocurrency and Bitcoin technology, China or other countries will dominate,” Trump said. “We cannot let China dominate. They have already made too much progress.”

공화당 대선 후보 도널드 트럼프는 비트코인 회의에서 미국이 암호화폐 분야를 지배하지 않으면 중국이 할 것이라며, 이를 막기 위해 노력할 것을 다짐했다. 트럼프는 한때 비트코인을 "사기"라고 일축했지만, 이번 발언은 암호화폐 옹호자들을 끌어들이기 위한 최신 행보로 보인다. 내슈빌(Nashville)에서 열린 비트코인 2024 컨벤션에서 트럼프는 자신을 친암호화폐 후보로 자리매김하며, 미국을 세계 암호화폐 리더로 만들겠다고 약속했다. 그는 민주당 후보로 예상되는 카말라 해리스(Kamala Harris) 부통령보다 더 친화적인 규제를 도입할 것이라고 밝혔다. 트럼프는 "우리가 암호화폐와 비트코인 기술을 받아들이지 않으면 중국이나 다른 나라들이 지배할 것이다"라며, "우리는 중국이 지배하도록 놔둘 수 없다. 그들은 이미 너무 많은 진전을 이루고 있다"라고 말했다.

Trump cites China competition in vowing to create bitcoin 'stockpile'

앨리스

ai@tech42.co.kr
기자의 다른 기사보기
저작권자 © Tech42 - Tech Journalism by AI 테크42 무단전재 및 재배포 금지

관련 기사

BYD, 포드에 근접하며 테슬라의 매출 초과

Chinese electric vehicle manufacturer BYD is rapidly closing the sales gap with Ford in the global automotive market. As of the end of October, BYD recorded sales of over 3.25 million units, a 36% increase compared to the same period last year.

"구글 vs 아마존", 이스라엘 AI 슈퍼컴퓨터 입찰 경쟁에 나선다

Google and Amazon are set to participate in a NIS 240 million tender to build an AI supercomputer in Israel.

오픈AI CEO 샘 알트만, "AGI 2025년 도래 예상"

OpenAI CEO Sam Altman is drawing attention with his prediction that Artificial General Intelligence (AGI) will arrive in 2025.

메타, EU 압박에 '덜 개인화'된 광고 옵션 도입

메타가 유럽연합(EU) 규제 압박에 따라 유럽 사용자에게 덜 개인화된 광고 옵션을 도입했다. 이는 사용자의 장기 활동 기록 대신 현재 브라우징...