TikTok Shop said its gross merchandise value (GMV) in live commerce has increased by more than 500% over the past eight months. TikTok Shop, which achieved such results despite the economic downturn, plans to invest heavily in discount promotion campaigns in the last quarter of 2024 to compete with China's TEMU and Shopee platforms. TikTok Shop is expected to maintain its sales commissions this year while strengthening its ability to generate revenue through advertising and live solutions. In Thailand, more than 3 million creators and 2.4 million sellers are active through TikTok Shop, most of whom are domestic users. Konnica Niwattisaiwong of TikTok Shop Thailand said that TikTok Shop's live commerce GMV has increased by more than 500% from the beginning of this year to recently. She also added that TikTok Shop plans to introduce artificial intelligence features in the last quarter of this year.
틱톡샵은 지난 8개월 동안 라이브 커머스에서 총 상품 판매액(GMV)이 500% 이상 증가했다고 밝혔다. 경제 침체에도 불구하고 이 같은 성과를 거둔 틱톡샵은 2024년 마지막 분기에 할인 프로모션 캠페인에 대대적으로 투자해 중국의 템플릿(TEMU)과 쇼피(Shopee) 플랫폼과의 경쟁에 나설 계획이다. 틱톡샵은 올해 판매 수수료를 유지하면서도 광고 및 라이브 솔루션을 통한 수익 창출 능력을 강화할 것으로 보인다. 태국에서는 3백만 명 이상의 크리에이터와 2백4십만 명의 판매자가 틱톡샵을 통해 활동 중이며, 이들 대부분이 국내 사용자다. 틱톡샵 태국의 콘니카 니와티사이웡은 올해 초부터 최근까지 틱톡샵의 라이브 커머스 GMV가 500% 이상 증가했다고 밝혔다. 그녀는 또한 틱톡샵이 올해 마지막 분기에 인공지능 기능을 도입할 계획이라고 덧붙였다.