TikTok will restrict links to external shopping malls in order to promote the use of its TikTok Shop, according to U.S. tech publication TechCrunch. If the restrictions are implemented, TikTok users will only be able to make e-commerce purchases through the TikTok Shop platform. Bytedance reported that TikTok plans to grow its e-commerce to the same level as social media platform Douyin by 2028. Douyin is often referred to as the Chinese version of TikTok, with an e-commerce volume of $200 billion last year.
미국 IT 전문 매페 테크크런치는 틱톡이 자사 '틱톡샵' 이용 활성화를 위해 외부 쇼핑몰 링크를 제한할 것이라고 보도했다. 이번 제한 조치가 실행된다면 틱톡 이용자들은 '틱톡샵' 플랫폼을 통해서만 전자상거래를 할 수 있다. 바이트댄스는 2028년까지 틱톡의 전자상거래를 소셜미디어 '더우인(Douyin)'과 같은 수준으로 성장시킬 계획안 것으로 전해졌다. 더우인은 '중국판 틱톡'으로 불리우며, 지난해 2000억 달러의 전자상거래 규모를 형성했다.