TikTok has officially announced the launch of its e-commerce service, TikTok Shop, in the United States. The launch of TikTok Shop, which began in November last year, marks the end of TikTok's test service and the start of a full-scale e-commerce competition with Amazon. With the launch, TikTok introduced a dedicated shop tab on the home screen and began offering features such as live commerce shopping, shopping, and ad creator affiliate programs. TikTok Shop is a service that allows users to click on a tag applied by a TikTok creator to a product in a video and go directly to the product's purchase page. Currently, the service is available in eight countries, including six Southeast Asian countries such as Indonesia, the United Kingdom, and the United States.
틱톡이 미국에서 이커머스 서비스인 '틱톡샵(TikTok Shop)'의 시작을 공식적으로 알렸다. 틱톡은 지난해 11월부터 시작한 틱톡샵의 테스트 서비스를 끝내고 정식 서비스를 시작하면서 아마존과 본격적인 이커머스 경쟁에 나선 것이다. 이에 틱톡은 홈 화면에 전용 상점 탭을 노출하며 라이브 커머스 쇼핑, 쇼핑 및 광고 크리에이터 제휴 프로그램 등 기능을 제공하기 시작했다. 틱톡샵은 틱톡 크리에이터가 영상 내 제품에 적용한 태그를 클릭하면 곧바로 해당 제품 구매 페이지로 넘어갈 수 있는 서비스다. 현재 인도네시아 등 동남아 6개 국가와 영국, 미국까지 총 8개 국가에서 정식 서비스를 하고 있다.