Pan Fei, CEO of Chinese marketing agency group Bluefocus, has made an important prediction about the future of digital marketing. In the company's recently released annual report, he revealed the company's post-AI transformation and future outlook. In 2023, Bluefocus reported revenue of RMB52.1 billion ($7.26 billion), an increase of more than 43% year-on-year, making it the first domestic marketing company to surpass the RMB50 billion mark. This achievement is reportedly linked to the adoption of its “AI² strategy. “Through AI², the company has undergone fundamental changes in areas such as business model, process improvement, organizational structure, and talent development,” Fan Pei said in the report. “We have adopted the ‘human+AI’ working mode, achieving 100% full coverage, and we hope to have more than 50% of our employees devote more than five hours to AI utilization in the future,” he said.
중국 마케팅 에이전시 그룹 블루포커스의 판 페이 최고경영자(CEO)가 디지털 마케팅의 미래에 대해 중요한 전망을 제시했다. 그는 최근 공개된 연례 보고서를 통해 회사의 AI 도입 후의 변화와 향후 전망을 공개했다. 블루포커스는 2023년 수익이 526.1억 위안(약 72.6억 달러)으로 전년 대비 43% 이상 증가했으며, 이는 국내 마케팅 회사 중 최초로 500억 위안을 넘긴 기록으로 나타났다. 이러한 성과는 'AI² 전략'의 채택과 관련이 있는 것으로 전해진다. 판 페이는 이번 보고서에 "AI²를 통해 회사의 비즈니스 모델, 프로세스 개선, 조직 구조, 인재 개발 등의 분야에서 근본적인 변화를 겪었다"고 밝혔다. 그는 "'인간+AI' 작업 모드를 도입하여 100%의 완전한 범위를 달성했으며, 앞으로 회사는 직원의 50% 이상이 AI활용에 5시간 이상 매진할 수 있기를 희망한다"고 말했다.