The National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) has issued a safety recall for more than 27,000 Porsche electric vehicles. This recall is due to the risk of short-circuiting in the battery cell block module and affects over 27,000 Taycan electric vehicles released between 2021 and 2024. Unable to pinpoint exactly which vehicles have the issue, Porsche has advised all Taycan owners with vehicles manufactured between October 21, 2019, and February 1, 2024, to visit a dealership. At the dealership, the battery will be inspected using diagnostic software. For safety reasons, Porsche has recommended Taycan owners to charge their batteries only up to 80% and plans to send official notifications to owners by the end of November. This situation is reminiscent of the 2021 Chevrolet Bolt recall due to battery fire risks. At that time, Chevrolet had to replace batteries at a cost of $1.8 billion, ultimately leading to the discontinuation of their electric vehicle line. Porsche's proactive measure appears to be aimed at preventing large-scale losses similar to those experienced with the Chevrolet Bolt.
미국 도로교통안전국(NHTSA)은 27,000대 이상의 포르쉐 전기차에 대해 안전 리콜을 발표했다. 이번 리콜은 배터리 셀 블록 모듈의 단락 위험 때문이며, 2021년부터 2024년 사이에 출시된 타이칸 전기차 27,000대 이상의 차량이 대상이다. 포르쉐는 정확히 어떤 차량에 문제가 있는지 특정하지 못해, 2019년 10월 21일부터 2024년 2월 1일 사이에 제작된 모든 타이칸 소유자에게 딜러십 방문을 권고했다. 딜러십에서는 진단 소프트웨어를 통해 배터리를 점검할 예정이다. 안전을 위해 포르쉐는 타이칸 소유자들에게 배터리를 80%까지만 충전하도록 권고했으며, 11월 말까지 소유자들에게 공식 통지를 발송할 계획이다. 이번 사태는 2021년 쉐보레 볼트의 배터리 화재 위험으로 인한 리콜을 연상시킨다. 당시 쉐보레는 18억 달러(약 2조 4,292억 8,000만 원)의 비용을 들여 배터리를 교체해야 했고, 결국 전기차 라인을 중단하는 결과를 낳았다. 포르쉐의 이번 선제적 조치는 쉐보레 볼트와 같은 대규모 손실을 방지하기 위한 것으로 보인다.