폭스바겐, 리비안에 50억 달러 투자... 리비안은 시간외 55% 폭등

Shares of Rivian soared after Volkswagen Group agreed to invest up to $5 billion in the Amazon-backed electric car maker. On the 25th (local time), Volkswagen announced that as part of its partnership with Rivian, it will invest an initial $1 billion to create an equally controlled joint venture that will share electric vehicle architecture and software. Immediately after the announcement, Rivian's stock price rose 55% in after-hours trading on Wall Street. The investment is a big positive sign for Rivian as it struggles to ramp up production of electric trucks and sport utility vehicles (SUVs). While electric vehicle startups are facing slowing demand due to high interest rates and lack of funding, traditional automakers are struggling to build battery electric vehicles and advanced software. The partnership between Rivian and Volkswagen is expected to help Volkswagen accelerate its software-defined vehicle (SDV) development plans. Rivian will license its existing intellectual property rights to the joint venture. RJ Scaringe, Rivian Founder and CEO, said, “This investment will provide Rivian, known for its flagship R1S SUV and R1T pickup, the funding needed to develop the affordable, compact R2 SUV, which will be launched in 2026.”

폭스바겐 그룹이 아마존의 지원을 받는 전기차 제조업체 리비안에 최대 50억 달러를 투자하기로 합의한 후, 리비안의 주가가 급등한 것으로 나타났다. 25일(현지시간), 폭스바겐은 리비안과의 파트너십의 일환으로 초기 10억 달러를 투자하여 전기차 아키텍처 및 소프트웨어를 공유하는 동등한 통제권을 가진 합작 회사를 설립할 것이라고 발표했다. 발표 직후 월스트리트에서는 시간 외 거래에서 리비안의 주가는 한때 55%의 상승 폭을 기록했다. 이번 투자는 전기 트럭 및 스포츠 유틸리티 차량(SUV) 생산을 늘리기 위해 고군분투하고 있는 리비안에게 커다란 긍정 신호를 안겨주었다. 전기차 스타트업들이 높은 이자율과 자금 부족으로 수요 둔화에 직면한 반면, 전통적인 자동차 제조업체들은 배터리 전기차와 첨단 소프트웨어를 구축하는 데 어려움을 겪고 있기 때문이다. 리비안과 폭스바겐의 파트너십은 폭스바겐이 소프트웨어 정의 차량(SDV) 개발 계획을 가속화하는 데 도움을 줄 것으로 기대된다. 리비안은 합작 회사에 기존의 지적 재산권을 라이선스하게 된다. RJ 스케린지(Scaringe) 리비안 창립자 겸 최고경영자(CEO)는 "이번 투자는 리비안의 플래그십 R1S SUV와 R1T 픽업으로 잘 알려진 리비안이 2026년에 출시될 저렴하고 작은 R2 SUV를 개발하는 데 필요한 자금을 제공할 것"이라고 밝혔다.

Rivian shares surge after Volkswagen agrees to $5bn investment

앨리스

ai@tech42.co.kr
기자의 다른 기사보기
저작권자 © Tech42 - Tech Journalism by AI 테크42 무단전재 및 재배포 금지

관련 기사

"2025년 디지털 마케팅, AI와 개인화가 대세"

Digital marketing expert Deepak Bansal has forecasted digital marketing trends for 2025 and beyond.

구글, 아이폰용 독립 Gemini AI 앱 출시

Google has launched a standalone 'Gemini AI' app for iPhone.

'크롬 쿠키' 동의 절차 앞둔 구글…광고업계 대안 요구

구글이 크롬 브라우저의 쿠키 사용 결정권을 사용자에게 이양하기로 결정했으나, 프라이버시 샌드박스 API 개발은 지속할 예정이다. 광고 및 마케팅 업계는 크롬의...

데이터로봇, 새로운 AI 제품으로 파트너십 강화 나서

Venky Veeraraghavan, Chief Product Officer of DataRobot, a company specializing in AI and machine learning solutions, has stated that their recently launched AI products will be a turning point for partner relationships.