The Volkswagen Group is currently in negotiations to sell its stake in its India business to a local partner. Despite investing more than $2 billion, Volkswagen is said to have had difficulty succeeding in the cost-sensitive Indian market. “We have been active in India for over 20 years, but we have not proven that we are on the right path,” said Klaus Zellmer, Global CEO of SKODA Automotive, part of the Volkswagen Group. "So I'm trying a new track. I am confident that if we find the right partner, we can learn and benefit from each other.” Volkswagen's stake sale is due to the fact that the vehicles currently sold in India are 'over-engineered' vehicles that do not fit the actual situation. Commenting on the sale, Zellmer said, "European cars are often over-engineered and may not be needed in India."
폭스바겐 그룹은 현재 인도 사업 지분을 현지 파트너에게 매각하기 위한 협상을 진행 중이다. 20억 달러 이상을 투자했음에도 불구하고 폭스바겐은 비용에 민감한 인도 시장에서 성공하는 데 어려움을 겪은 것으로 전해진다. 폭스바겐 그룹 산하 스코다(SKODA) 자동차의 글로벌 CEO인 클라우스 젤머(Klaus Zellmer)는 “우리는 인도에서 20년 넘게 활동했지만 올바른 길을 가고 있다는 것이 입증되지 않았다. 그래서 새로운 트랙을 시도해 보고 있다. 올바른 파트너를 찾으면 서로에게서 배우고 이익을 얻을 수 있다고 확신한다”고 말했다. 폭스바겐의 지분 매각은 현재 인도 현지에서 판매되는 차량이 실정에 맞지 않는 '과도하게 설계'된 차량이라는데 그 이유가 있다. 젤머는 "유럽 차들이 종종 과도하게 설계되어 인도에서는 필요하지 않을 수 있다"고 매각에 대한 의견을 밝혔다.