Polestar has been vocal about its commitment to an all-electric future, with CEO Thomas Ingenlath criticizing rivals for delaying their EV plans, warning they are falling into a "trap" that could leave them behind in the industry transition. Following a successful $1 billion funding round, Polestar aims to enter new markets and has launched two high-margin electric SUVs, the Polestar 3 and 4, with the latter already seeing accelerated global sales. The company is pushing forward with plans for a five performance EV lineup by 2026, despite some competitors, like Mercedes-Benz, scaling back their EV ambitions. Ingenlath highlights the importance of embracing innovation and the electric drivetrain technology, seeing it as a crucial opportunity for Polestar, especially in premium performance cars. This strategy contrasts with some traditional automakers who are delaying their EV initiatives, potentially risking their position in the evolving automotive market.
폴스타는 전기차 미래에 대한 신뢰를 명확히 하고 있으며, CEO 토마스 잉엔라트는 EV 계획을 지연하는 경쟁사들이 업계 전환 과정에서 뒤처질 '함정'에 빠지고 있다고 지적했다. 지난주 10억 달러의 자금 조달에 성공한 직후, 폴스타는 새로운 시장으로 브랜드를 확장할 계획이다. 올해 출시될 고수익 전기 SUV인 폴스타 3과 4는 각각 생산을 시작했으며, 폴스타 4는 이미 유럽과 호주에서 판매가 시작되어 글로벌 판매가 가속화되고 있다. 또한 폴스타는 2026년까지 5개의 고성능 EV 라인업을 갖출 계획이며, 벤츠와 같은 경쟁사들이 EV 판매 목표를 대폭 축소한 것과 대조적으로 성장의 기회를 노리고 있다.