Sportswear brand Puma views Web3 and the metaverse as the next big commercial opportunity. Puma already has its own virtual world called 'Black Station' and an NFT project titled 'Super Puma PFP', as well as in-game activations like a collaboration with pro footballer Neymar in 'Fortnite'. Puma is looking to build a more fully-formed plan to knit all these sorts of investments together. A core element of Puma's Web3 strategy is its relatively broad definition of the term, which includes both NFT projects and non-blockchain immersive worlds such as 'Fortnite' and Roblox. Puma defines Web3 as 'any new marketing technologies that are kind of shaping the way consumers interact with brands'.
스포츠웨어 브랜드 푸마는 Web3와 메타버스를 다음 큰 상업적 기회로 보고 있다. 푸마는 이미 자체 가상 세계인 '블랙 스테이션'과 NFT 프로젝트인 '슈퍼 푸마 PFP'를 가지고 있으며, '포트나이트'와 프로 축구 선수 네이마르와의 협업과 같은 게임 내 활동을 진행하고 있다. 푸마는 이러한 투자를 모두 연결하는 더 완전한 계획을 구축하려고 한다. 푸마의 Web3 전략의 핵심 요소는 NFT 프로젝트와 '포트나이트', '로블록스'와 같은 비블록체인 기반의 몰입형 세계를 포함하는 Web3의 상대적으로 넓은 정의이다. 푸마는 Web3를 '브랜드와 소비자가 상호 작용하는 방식을 형성하는 새로운 마케팅 기술'로 정의한다.