Franchise marketing strategies are rapidly evolving. Experts are emphasizing new approaches centered on digital platforms. A key change is the prominence of content marketing through social media platforms, especially LinkedIn. Experts recommend posting daily, creating authentic content, and utilizing native video. Short-form video content is also gaining attention. It's said to be effective to frequently post videos featuring advice from brand executives through platforms like TikTok, Instagram Reels, and YouTube Shorts. There are also changes in targeting strategies. With the advancement of Meta's AI technology, focusing on creating quality content has become more important than complex targeting. Lastly, marketing targeted at multi-unit, multi-brand owners (MUMBOs) is increasing. Due to economic conditions, this form of franchise operation is on the rise. Experts are advising franchise owners to adapt to these changes and modify their marketing strategies accordingly.
프랜차이즈 마케팅 전략이 급격히 변화하고 있다. 전문가들은 최근 디지털 플랫폼을 중심으로 한 새로운 접근 방식을 강조하고 있다. 주요 변화로는 소셜 미디어 플랫폼, 특히 '링크드인(LinkedIn)'을 통한 콘텐츠 마케팅이 부각되고 있다. 전문가들은 매일 게시물을 올리고, 진정성 있는 콘텐츠를 제작하며, 네이티브 비디오를 활용할 것을 권장한다. 또한 짧은 형식의 비디오 콘텐츠가 주목받고 있다. 틱톡, 인스타그램 릴스, 유튜브 숏츠 등을 통해 브랜드 임원들의 조언을 담은 영상을 자주 게시하는 것이 효과적이라고 한다. 타겟팅 전략에서도 변화가 있다. 메타의 AI 기술 발전으로 복잡한 타겟팅보다는 양질의 콘텐츠 제작에 집중하는 것이 중요해졌다. 마지막으로, 다중 유닛, 다중 브랜드 소유자(MUMBOs)를 대상으로 한 마케팅이 증가하고 있다. 경제 상황으로 인해 이러한 형태의 프랜차이즈 운영이 늘어나는 추세다. 전문가들은 이러한 변화에 적응하여 프랜차이즈 마케팅 전략을 수정할 것을 권고하고 있다.