Recently, the American electric car startup Fisker released a statement saying that it will "halt production for six weeks beginning the week of March 18, 2024 to adjust inventory levels and advance strategic and financial initiatives." The industry is now waiting to see if the anticipated funding crisis will lead to a "bankruptcy filing". Fisker added that it has "secured investment commitments of up to $150 million from existing investors," but the funds will be disbursed in four tranches, and it's unclear when or if they will be received. While U.S. EV sales in general have been slowing lately, Fisker has been especially struggling. "Fisker has prioritized design over practicality, as evidenced by manufacturing and software issues with its SUV Ocean," the experts said, "There is no substitute in the automotive industry for a century of vehicle manufacturing experience like BMW's," they said, criticizing Fisker's management strategy.
최근 미국의 전기차 스타트업 피스커(Fisker)는 "재고 수준을 조정하고 전략 및 재무 이니셔티브를 진행하기 위해 2024년 3월 18주일부터 6주간 생산을 중단할 것"이라고 성명을 밝혔다. 우려했던 자금난의 위기가 '파산 신청'으로 이어질지 업계의 관심이 쏠리고 있다. 피스커는 "기존 투자자로부터 최대 1억 5천만 달러 규모의 투자 약속을 확보했다"고 덧붙였지만, 해당 자금은 4회에 걸쳐 지급될 예정으로 입금 일정과 함께 투자 여부도 확실하지는 않다. 최근 미국 전기차 판매가 전체적으로 둔화되고 있지만 피스커는 특히 힘든 상황을 겪고 있다. 전문가들은 "피스커가 SUV 모델 오션(Ocean)의 제조 및 소프트웨어 문제에서 드러나듯이 디자인을 실용성보다 우선시했다"라며, "이러한 문제들은 자동차 업계에서 BMW와 같이 1세기 동안 차량을 제조해온 경험을 대체할 수 있는 것은 없다"고 피스커의 경영전략에 대한 비판을 쏟아냈다.