Pfizer has developed its own generative AI platform named "Charlie," in honor of co-founder Charles Pfizer. This platform assists in content creation, editing, fact-checking, and legal reviews, crucial in the heavily regulated pharmaceutical marketing industry. Charlie integrates with various platforms including Adobe's Workfront and Experience Manager, as well as Slack, enhancing collaboration within the marketing team. Utilizing generative AI represents a cost-effective innovation with significant potential to create economic value for the pharmaceutical industry. This technology aligns with the increasing trend of pharma and healthcare advertising expenditure, indicating a broader adoption of AI for various applications.
세계적인 제약회사 화이자가 AI 기술을 기반으로 한 혁신적인 신약 마케팅 플랫폼 '찰리(Charlie)'를 구축했다고 밝혔다. 찰리는 컨텐츠 생성, 편집, 사실 확인, 법적 검토를 돕고, 특히 규제가 많은 제약 마케팅 산업에서 중요한 역할을 할 것으로 기대된다. 또한 찰리는 어도비의 워크프론트와 익스피어리언스 매니저뿐만 아니라 슬랙과 같은 다른 플랫폼과도 통합되어 마케팅 팀 내의 협업과 소통을 촉진할 수 있다.
생성형 AI를 사용하는 것은 비용이 적게 들고 위험은 낮지만 보상은 큰 혁신으로, 제약 산업에 상당한 경제적 가치를 생성할 수 있는 잠재력을 가지고 있다. 화이자는 '찰리'의 구축으로 신약 개발과 마케팅에 있어서 인공지능이 차지하는 비중이 점차 증가하고 있음을 강조했다. 또한, 인공지능 기술을 활용함으로써 신속하고 정확한 의사결정이 가능해져 전체적인 의약품 생산과 공급 체계의 효율성을 크게 향상시킬 것으로 기대하고 있다.