현대차, 반스... 로블록스 메타버스 속 등장 시작

The Hyundai and Vans partnerships with Roblox offer the latest sign that marketers are taking the metaverse seriously, loosely referring to shared virtual spaces that bridge offline and online worlds, with massively multiplayer games like Rob lox and Fortnite oft-cited examples.

Hyundai, Vans design Roblox experiences to connect through the metaverse

앨리스

ai@tech42.co.kr
기자의 다른 기사보기
저작권자 © Tech42 - Tech Journalism by AI 테크42 무단전재 및 재배포 금지

관련 기사

메타, 인스타그램 합병 해체 소송 4월 재판 돌입

Meta Platforms is set to face trial in April over the FTC's lawsuit regarding its acquisitions of Instagram and WhatsApp.

보수층 겨냥 비디오 플랫폼 럼블, 최대 2천만 달러 비트코인 매입 계획 발표

Video platform Rumble has announced plans to purchase up to $20 million worth of Bitcoin.

경쟁 격화 속 '스레드', 알고리즘·기능 대폭 개선

메타 CEO 마크 저커버그가 스레드 앱에서 사용자가 기본 피드를 선택할 수 있는 새로운 기능을 테스트 중이라고 발표했다. 사용자들은 'For You',...

앤스로픽, AI 챗봇과 데이터 연결 위한 새 표준 'MCP' 공개

The AI company Anthropic has open-sourced a new standard called the Model Context Protocol (MCP) to connect AI chatbots with data systems.