RTFKT, 나이키의 메타버스 파트너 되나

Nike is buying RTFKT, a company that creates digital collectibles. The acquisition could help Nike leapfrog rivals like Adidas. The sportswear company has been an early mover on the metaverse. Nike is also reviewing its $1 billion global media account.

Nike acquires studio known for digital sneaker drops in latest metaverse bet

앨리스

ai@tech42.co.kr
기자의 다른 기사보기
저작권자 © Tech42 - Tech Journalism by AI 테크42 무단전재 및 재배포 금지

관련 기사

"2025년 디지털 마케팅, AI와 개인화가 대세"

Digital marketing expert Deepak Bansal has forecasted digital marketing trends for 2025 and beyond.

구글, 아이폰용 독립 Gemini AI 앱 출시

Google has launched a standalone 'Gemini AI' app for iPhone.

'크롬 쿠키' 동의 절차 앞둔 구글…광고업계 대안 요구

구글이 크롬 브라우저의 쿠키 사용 결정권을 사용자에게 이양하기로 결정했으나, 프라이버시 샌드박스 API 개발은 지속할 예정이다. 광고 및 마케팅 업계는 크롬의...

데이터로봇, 새로운 AI 제품으로 파트너십 강화 나서

Venky Veeraraghavan, Chief Product Officer of DataRobot, a company specializing in AI and machine learning solutions, has stated that their recently launched AI products will be a turning point for partner relationships.