Video game and esports revenue in the U.S. will reach $54.1 billion in 2022, up 2.4% year-over-year, according to a new report from data analytics firm PwC. This marks the lowest growth rate in five years for the industry in the U.S., which has seen an unusual boom during the COVID-19 pandemic, according to international gaming outlet GamesBeat. Breaking it down, esports generated $455 million in revenue last year, with gaming accounting for most of that at $53.7 billion.
데이터 분석업체 PwC의 새로운 보고서에 따르면 2022년 미국의 비디오 게임 및 e스포츠 매출은 전년 대비 2.4% 증가한 541억 달러에 달할 것으로 내다봤다. 해외 게임 매체 게임즈비트에 따르면, 이는 코로나19 팬데믹 기간 동안 이례적인 호황을 누렸던 미국 내 업계에서 5년 만에 가장 낮은 성장률로 기록된다. 세부적으로 살펴보면, 지난해 e스포츠는 4억 5,500만 달러의 매출을 기록했으며, 게임이 537억 달러로 대부분을 차지했다
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