Hyundai Motor's CEO, Jaehoon Chang, said on Tuesday that the company will consider making its vehicles more readily compatible with the charging standard Tesla is pushing for in North America. Tesla's Superchargers make up about 60% of available U.S. fast chargers, and Ford and General Motors have struck deals with Tesla in recent weeks to use its charging technology, now dubbed the North American Charging Standard (NACS). Chang, who is also Hyundai's president, said the company would consider joining the alliance of automakers shifting to Tesla's standard, but it would have to determine that was in the interest of its customers. One issue, he said, is that Tesla's current network of Superchargers does not allow for the faster charging that Hyundai's electric vehicles can achieve on other chargers. Hyundai will consult with Tesla to see whether it could make adjustments to its charging system for Hyundai customers so they could charge faster.
현대자동차는 북미에서 테슬라가 추진하는 충전 표준과 더욱 호환되는 차량을 만드는 것을 고려하고 있다고 밝혔다. 테슬라의 슈퍼차저는 미국의 빠른 충전기 중 약 60%를 차지하며, 최근 몇 주 동안 포드와 GM이 테슬라의 충전기술을 사용하기 위해 테슬라와 계약을 체결했다. 현대차 창재훈 대표는 현대차가 테슬라의 표준으로 전환하는 자동차 제조업체 연합에 가입하는 것을 고려하겠지만, 그것이 고객의 이익에 부합하는지를 결정해야 할 것이라고 말했다. 그는 테슬라의 현재 슈퍼차저 네트워크가 현대차가 다른 충전기에서의 더 빠른 충전을 허용하지 않는다는 문제가 있다고 말했다. 현대차는 테슬라가 현대 고객들이 더 빠르게 충전할 수 있도록 그들의 충전 시스템에 조정을 할 수 있는지 테슬라와 상의할 것이라고 창대표는 말했다.
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