TikTok is preparing to compete with Chinese giants Shein and Temu for a share of the global e-commerce market. The short-form video-sharing platform is planning to launch a program that will assist Chinese merchants in selling goods to the US and beyond. Similar to Amazon's "Sold By Amazon" program, TikTok will provide a range of services to sellers, including storage, marketing, transactions, and logistics. A full-fledged launch of the program is expected in the US in August, and it is already being tested in the UK. TikTok has stated that this program is not intended solely for Chinese businesses, but for merchants worldwide.
틱톡은 아마존, 쉬인, 테무와 같은 이커머스 기업들과 글로벌 시장에서 경쟁하기 위해 준비중이다. 짧은 동영상 공유 플랫폼인 틱톡은 중국의 판매자들이 미국 및 그 이상의 지역으로 상품을 판매할 수 있도록 돕는 프로그램을 출시할 계획이다. 이 프로그램은 아마존의 'Sold By Amazon' 프로그램과 유사하게, 판매자들에게 창고, 마케팅, 거래, 물류 등의 서비스를 제공한다. 이 프로그램은 미국에서 8월에 전면적으로 출시될 예정이며, 이미 영국에서 테스트 중이다. 틱톡은 이 프로그램이 중국의 사업자들만을 위한 것이 아니라 전 세계의 판매자들을 위한 것이라고 밝혔다.