At Apple's annual Worldwide Developers Conference (WWDC), consumer-centric updates and discussions on data collection continue to take place. In iOS 17, Apple plans to remove URL tracking parameters when accessing links in its Mail and Messages apps, and also in Safari's Private Browsing, potentially making it more difficult for marketers to accurately track the consumer journey. Apple's new Link Tracking Protection feature will strip user-identifiable information from URLs accessed within Safari Private Browsing, Messages, and Mail, which could pose a challenge in thoroughly measuring campaign success. To help advertisers deal with this change, Apple is extending its 'Private Click Measurement' solution, a privacy-focused alternative for tracking ad attribution.
애플의 연례개발자회의에서는 소비자 중심의 최신 업데이트를 선보이는 동시에 데이터 수집에 대한 논의가 이어지고 있다. iOS17에서는 메일과 메시지 앱에서 링크에 접근할 때 URL 추적 매개변수를 제거하고 사파리의 개인 브라우징에서도 이를 제거하는 것으로, 마케터들이 소비자 여정을 정확하게 추적하는 것을 어렵게 만들 수 있다. 애플의 새로운 링크추적보호 기능은 사파리의 개인 브라우징, 메시지, 메일에서 접근한 URL에서 사용자를 식별할 수 있는 정보를 제거하며, 이는 마케팅 캠페인의 성공을 철저히 측정하는 것을 어렵게 만들 수 있다. 애플은 이러한 변화에 대비하기 위해 광고 추적에 대한 개인정보보호 대안인 '개인 클릭 측정' 솔루션을 확장하고 있다.