For the past two decades, Google search has been the invisible force behind the rise and fall of online content. Now, for the first time, its cultural relevance is being questioned. There is a growing chorus of complaints that Google is not as accurate, competent, and dedicated to search as it once was. In the 2010s, large-scale, closed algorithmic social networks like Facebook and Instagram in the meta began to take over the web, More recently, there has been a shift to entertainment-based video feeds like TikTok, which a new generation of internet users are using as their primary search engine. So is the "Googleverse" that Google built over?
지난 20년간 구글 검색은 온라인 콘텐츠의 흥망성쇠를 결정짓는 보이지 않는 힘이었다. 이제 처음으로 그 문화적 관련성에 의문이 제기되고 있다. 구글이 예전만큼 정확하고 유능하며 검색에 전념하지 않는다는 불만의 목소리가 커지고 있다. 2010년대 들어 메타의 페이스북이나 인스타그램과 같은 대규모 폐쇄형 알고리즘 소셜 네트워크가 등장하면서 웹을 잠식하기 시작했으며, 최근에는 새로운 세대의 인터넷 사용자들이 주요 검색 엔진으로 사용하고 있는 틱톡과 같은 엔터테인먼트 기반 동영상 피드로의 전환이 이루어지고 있다. 그럼 구글이 구축한 '구글버스'의 시대는 끝난 것일까?