Meta is considering launching an ad-free paid version of Facebook and Instagram in response to EU regulations.
According to the New York Times, Meta could add a paid subscription option to Instagram and Facebook for European users. The paid version would pay for access to Meta's Facebook and Instagram, but would not show ads. Meta is reportedly considering a paid version because of increasingly stringent privacy regulations in the EU. How will an ad-free site affect the company's bottom line? In April, Meta said that advertising in the EU accounted for 10% of its total revenue.
메타가 페이스북과 인스타그램이 EU의 규제에 대응하기 위해 광고 없는 유료 버전 출시를 고려하고 있다. 뉴욕타임즈에 따르면, 메타가 유럽 사용자를 위해 인스타그램과 페이스북에 유료 구독 옵션을 추가할 수 있다고 전했다. 유료 버전은 메타의 페이스북과 인스타그램 이용료를 지급하는 대신 광고는 내보내지 않는 구조다. 메타가 유료 버전을 검토하게 된 것은 EU에서 개인정보보호에 대한 규제가 갈수록 엄격해지고 있기 때문인 것으로 알려졌다. 광고 없는 사이트가 회사의 수익에 어떠한 영향을 미칠까? 지난 4월, Meta는 EU 내 광고가 회사 전체 매출의 10%를 차지한다고 밝혔다.