Marketing and sales go together like bacon and eggs. Or at least they should be. Once marketing has gotten people to visit, it's up to sales to close the deal. But in companies where the two don't work in harmony, it's not uncommon to see marketing and sales pointing fingers at each other. Both say that the other's efforts are not up to par. Every business relies on a solid partnership between sales and marketing to succeed, but it starts with a good strategy. Otherwise, you'll be trying to increase sales without a clear direction. Here are four marketing strategies that can help your team work together to increase sales.
마케팅과 영업은 베이컨과 달걀처럼 밀접하게 연관되어 있다. 적어도 그래야 한다. 마케팅이 사람들을 방문하도록 유도했다면, 거래를 성사시키는 것은 영업의 몫이다. 하지만 이 두 가지가 조화를 이루지 못하는 회사에서는 마케팅팀과 영업팀이 서로를 손가락질하는 모습을 종종 볼 수 있다. 둘 다 서로의 노력이 기대에 미치지 못한다고 말한다. 모든 비즈니스가 성공하기 위해서는 영업과 마케팅 간의 견고한 파트너십에 의존하지만, 이는 좋은 전략에서 시작된다. 그렇지 않으면 명확한 방향성 없이 매출 증대를 시도하게 될 것이다. 다음은 팀이 서로 협력하여 매출을 늘리는 데 도움이 되는 4가지 마케팅 전략을 소개한다.