Amazon, the world's largest e-commerce company, unveiled an artificial intelligence (AI) chatbot for enterprises that can be deployed on cloud services and used in the workplace at AWS AWS Reinvent in Las Vegas. Amazon Web Services (AWS), the cloud services division of Amazon, today launched Q, an AI chatbot for enterprise customers, at AWS Reinvent, its annual cloud computing conference in Las Vegas, Nevada. Q is designed to help enterprises increase productivity by helping employees summarize important documents and communicate via chat apps like Slack, a workplace messenger. "The chatbot automatically makes source code changes to reduce the amount of work for developers, and it can connect to more than 40 enterprise products, including MS 365," said AWS CEO Adam Selipsky.
세계 최대 전자상거래 업체 아마존이 라스베이거스에서 열린 'AWS 리인벤트'에서 클라우드 서비스에 탑재해 직장에서 사용할 수 있는 기업용 인공지능(AI) 챗봇을 공개했다. 아마존의 클라우드 서비스 부문인 아마존웹서비스(AWS)는 이날 미 네바다주 라스베이거스에서 연례 클라우드 컴퓨팅 콘퍼런스인 'AWS 리인벤트'를 열고 기업 고객을 위한 AI 챗봇 '큐'(Q)를 선보였다. '큐'는 기업에서 직원들이 중요한 문서를 요약하는 데 도움을 주고 업무용 메신저 슬랙과 같은 채팅 앱을 통해 대화하면서 생산성을 높일 수 있도록 설계됐다. 애덤 셀립스키 AWS 최고경영자(CEO)는 "이 챗봇은 자동으로 소스 코드를 변경해 개발자가 해야 할 일도 줄여주고, MS 365 등 40개 이상의 기업 제품에도 시스템에 연결할 수 있다"고 말했다.