Generative AI is revolutionizing the food industry, and people are literally eating it up. Users of the Tasty app answer everyday cooking questions, and even interact in real-time with Botatouille, an AI-powered chatbot that makes meal suggestions based on what's in someone's fridge. Instacart also launched a GenAI-powered tool that answers questions about what to have for dinner, lunch, and breakfast. These are just some of the examples of AI-powered innovation that Cathy Burns, CEO of the International Fresh Foods Association (IFPA), shared at the organization's recent global conference. During her opening keynote, Burns transformed into an AI-generated avatar that sounded exactly like the person on stage in front of the audience. "McKinsey researchers estimate that GenAI will add $2.6 trillion to $4.4 trillion in annual value to the global economy across more than 60 industries," Burns' avatar said.
제너레이티브 AI는 식품 산업에 혁신을 가져오고 있으며, 사람들은 말 그대로 그 혁신을 먹고 있다. '테이스티(Tasty)' 앱 사용자는 일상적인 요리 관련 질문에 답하고, 심지어 다른 사람의 냉장고에 있는 음식에 기반하여 식사를 제안하는 AI 기반 챗봇인 '보다뚜이(Botatouille)'와 실시간으로 대화할 수 있다. 또한, '인스타카트(Instacart)'는 저녁, 점심, 아침 식사로 무엇을 먹을까라는 질문에 답하는 GenAI 기반 도구를 출시했다. 이러한 사례는 국제신선식품협회(IFPA)의 CEO인 캐시 번스(Cathy Burns)가 최근 열린 그룹 글로벌 컨퍼런스에서 공유한 AI 기반 혁신 사례 중 일부다. 오프닝 기조연설 중 번스는 AI가 생성한 아바타로 변신하여 청중 앞에서 무대에 선 사람과 똑같은 목소리를 냈다. 번즈의 아바타는 "맥킨지 연구원들이 예측한 바에 따르면 GenAI가 60개 이상의 산업 분야에서 연간 2조 6천억 달러에서 4조 4천억 달러에 달하는 가치를 세계 경제에 추가할 것"이라고 말했다.