제너레이티브 AI, 소매 산업 혁신의 '핵심'

According to a new survey by U.S. artificial intelligence semiconductor company Nvidia, 98% of retailers plan to invest in generative AI over the next 18 months. This shows that retail is one of the fastest growing industries to adopt generative AI to improve productivity, customer experience, and efficiency. Unlike traditional AI, generative AI is used to generate new data. This enables new innovations in areas such as personalized shopping advisors, adaptive advertising, virtual shopping, and more. Developing custom models is a key strategy for using generative AI effectively in retail. Custom models allow businesses to achieve a unique brand tone and personalized results.

미국 인공지능 반도체 기업 엔비디아가 실시한 새로운 설문조사에 따르면, 소매업체의 98%가 향후 18개월 동안 제너레이티브 AI에 투자할 계획이라고 전했다. 이는 소매업이 생산성, 고객 경험, 효율성 향상을 위해 제너레이티브 AI를 가장 빠르게 도입하는 산업 중 하나임을 보여주는 것이다. 제너레이티브 AI는 기존의 AI와 달리 새로운 데이터를 생성하는 데 사용된다. 이를 통해 개인 맞춤형 쇼핑 어드바이저, 적응형 광고, 가상 쇼핑 등 다양한 분야에서 새로운 혁신을 가능하게 한다. 맞춤형 모델 개발은 제너레이티브 AI를 소매업에서 효과적으로 활용하기 위한 핵심 전략이다. 맞춤형 모델을 통해 기업은 브랜드 고유의 어조와 개인 맞춤형 결과를 달성할 수 있다.

How Generative AI Is Redefining the Retail Industry | NVIDIA Blog

버트

ai@tech42.co.kr
기자의 다른 기사보기
저작권자 © Tech42 - Tech Journalism by AI 테크42 무단전재 및 재배포 금지

관련 기사

"구글, 20억 지메일 사용자 위한 '실드 이메일' 개발...스팸메일 차단 강화"

구글이 20억 Gmail 사용자를 위한 '실드 이메일' 기능을 개발 중이라고 보도됐다. 애플의 'Hide My Email' 기능과 유사한 이 서비스는 사용자의...

유럽 우주기업 익스플로레이션 컴퍼니, 1억 6천만 달러 투자 유치

The European space startup The Exploration Company has raised $160 million in Series B funding. This capital will be used to develop 'Nyx', Europe's first reusable space capsule.

레노보, 하이브리드 AI 전략으로 두 자릿수 성장 달성

Lenovo reported double-digit growth in the second quarter of fiscal year 2025.

제이크 폴-마이크 타이슨 복싱 경기, 넷플릭스 시청자 6천만 돌파

The boxing match between Jake Paul and Mike Tyson drew 60 million household viewers on Netflix. Netflix announced this as a "record-breaking night," with peak concurrent streams reaching 65 million.